Thursday 25 April 2013

4KCBWDAY4 (Blognedēļas 4. diena: krāsu izmantojums rokdarbos)


Šodien, kā jau solīju, parunāsim par krāsām :)

Goda vārds, nespēju savu dzīvi iedomāties bez svaigām, košām, uzmundrinošām, garastāvokli pacilājošām krāsām! Izvāciet no manas garderobes daudzskaitlīgos krāsainā apģērba gabalus, atstājiet dziju veikalos tikai dubļu toņu gammas kamolus, pieņemiet likumu atgriezties pie melnbaltā kino, aizklājiet debesis un sauli ar tumšu palagu - ātri vien pārliecināsieties, ka sākšu lēnām nonīkt kā bez ūdens atstāts zieds.

Krāsām ir izteikti terapeitiska nozīme manā rokdarbiem piepildītajā ikdienā. Adīšanā un tamborēšanā izmantotie toņi atkarīgi no tā, kāda krāsa dominē  un pēc kādas alkstu konkrētajā dzīves posmā.

Man ir bijuši gari melnās, sarkanās, gaišzilās krāsas periodi, bet pēdējos piecus, sešus gadus izteikti esmu uz oranžās krāsas viļņa. Vīrs mani pieradināja un iedvesmoja, nokrāsojot vienu no guļamistabas sienām oranžā krāsā!

Oranžais lielākās vai mazākās devās jaucas klāt vai it visur. Pasirojiet pa manu blogu, un jūs sapratīsiet! Vairums izstrādājumu jums dedzīgi uzsauks "Go, go orange!" un rādīs dzīvespriecīgi oranžu vaigu, vedinot domāt par saulrietu, apelsīniem un citiem jaukumiem :))  

Tomēr, ielūkojoties dzijas krājumos, jāatzīst, ka tur atrodamas citas krāsas arīdzan:




Pēdējā gada laikā esmu strādājusi ar visdažādākajiem krāsu paletes toņiem, jo nespēju nosaukt nevienu krāsu, kas man nepatiktu. Jā, ir krāsu toņi, kurus savā apģērbā vēlos redzēt tikai kombinācijā ar citiem, mani bieži garlaiko darbs ar baltas krāsas dziju un mēdzu niknoties, ja pasūtīts kaut kas melnos/drūmos toņos, bet kopumā es priecājos, ka pasaulē ir tik daudz krāsu un nevēlētos redzēt pazūdam nevienu no tām.

Lielu prieku pērngad sagādāja krāsainās bavāriešu segas koptamborēšanas projekts:


Yarn-bombing projekts Give & Get festivālā Krapes muižas parkā 2012. gada vasarā man palīdzēja atcerēties bērnību, kad dzīvoju laukos, ciešā saskarē ar dabu, un laimīgi atbrīvoties no milzīga lēruma raibraibas dzijas: 



 Esmu nelabojama krāsumīle, tādēļ pareizi vien darīju, izvēloties pāvu par savu nedēļas talismanu.


6 comments:

  1. Ar interesi pārlasu Tavus blognedēļas ierakstus. Es arī esmu pāvs! Un Tavi dzijas krājumi, mmm! Super! To koku Krapes parkā es tikai apčamdīt un nofotografēt paguvu, bet labprāt būtu piedalījusies tā izdaiļošanā, ja ne vien algotais darbs. Bet šogad man ir plānots atvaļinājums visa jūlija garumā, iespējams, ka ietrāpīšu Giv&Get šogad.
    Un joprojām priecājos par Tavu košo bavāriešu segu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tas ir brīnišķīgi, ka ir vēl citi pāvi bez manis, lai arī mūsu ir maz! :) Aptauja Eskimimi Makes blogā liecina, ka tikai 6% no 404 blognedēļas dalībniekiem izvēlējušies Pāva māju. Es šā gada Give & Get sakarā vēl neko neesmu gudrojusi, lai gan norises vieta šogad man būtu krietni izdevīgāka. Tev ir doma meistarklasi vadīt vai vienkārši atpūsties?

      Delete
    2. Give&Get norises vieta man šogad galīgi sveša, tas ir gana tālu, bet pagājušā gadā gūto vienreizīgo sajūtu dēļ esmu gatava traukties nezināmajā virzienā. Visticamāk varētu vadīt meistarklasi, nodefinējot konkrētu laiku, bet pārējo laiku piedalīties citās aktivitātēs. Vēl neesmu pieteikuma anketu aizsūtījusi, jo vēl jūlijā plānoti vismaz divi tālie braucieni uz Ventspili (meitai deju nometne, vēl nezinu precīzus datumus). Būtu priecīga Tevi satikt festivālā.

      Delete
    3. Man savukārt no Ventspils Saldus novads ir gandrīz vai rokas stiepiena attālumā. Neesmu gan vēl pārliecināta, ka pieteikšos dalībai festivālā vai tā iekārtošanas nometnē, jo man arī vasara parasti ir notikumiem piepildīta. Jebkurā gadījumā - varam satikties, kad brauksi uz Ventspili, ja vien Tev atradīsies laiks!

      Delete
  2. Sega fantastiska un ikviena bilde priecē acis un dvēseli! :) Paldies par šo ''krāsaino'' ierakstu! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paldies, Aija! Man prieks, ka Tev prieks! :)

      Delete